ساخت اس ام اس بمبر با پایتون

ساخت اس ام اس بمبر با پایتون

پایتون (Python) یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی قدرتمند است که یک برنامه‌نویس هلندی به نام «خیدو فان روسوم» (Guido van Rossum) آن را در سال ۱۹۹۱ میلادی ایجاد کرد. این زبان برای کارهایی مثل یادگیری ماشین، داده‌کاوی، طراحی و توسعه وب و خودکارسازی سامانه‌ها استفاده می‌شود.
قابلیت‌های شگفت‌انگیز و فراوان پایتون تحولی عظیم در دنیای برنامه‌نویسی ایجاد کرده است. این زبان برای خیلی از سیستم‌ها قابل‌دسترس است، در زمینه ساخت بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌شود و برای اتوماسیون بسیاری از تسک‌ها نیز کاربرد دارد.

هدف اولیه‌ی خیدو فان روسوم از ایجاد پایتون، بهبود زبان برنامه‌نویسی ABC بود که یک برنامه‌نویسی دستوری و همه‌منظوره به شمار می‌رفت. او قصد داشت این زبان برنامه‌نویسی را ارتقا داده و برخی از ضعف‌های آن را برطرف کند اما با گذشت زمان، پایتون به‌عنوان زبان برنامه‌نویسی جداگانه معرفی شد و مورد استفاده‌ی بسیاری از افراد قرار گرفت.
در ادامه به بررسی ویژگی‌های پایتون و مراحل ساخت اس ام اس بمبر با پایتون می‌پردازیم. اگر قصد دارید نحوه ارسال پیام کوتاه با پایتون را بدانید، تا انتهای این مطلب با ما باشید.

ویژگی‌های زبان برنامه‌نویسی پایتون

کاربرد ساده و آسان پایتون را می‌توان مهم‌ترین خصوصیت آن دانست. به همین دلیل آموزش آن نیز بسیار راحت است و اغلب کسانی که می‌خواهند اولین‌بار برنامه‌نویسی را آموزش دهند، کار خود را از آموزش پایتون شروع می‌کنند.
به همین ترتیب، یادگیری کدنویسی پایتون نیز بسیار آسان است اما باید به این نکته توجه کنید که سادگی پایتون به معنی ضعیف بودن آن نیست. این زبان بسیار پیشرفته است و از برنامه‌نویسی ساختاریافته به شکلی کامل پشتیبانی می‌کند.

همانطور که گفته شد، در دنیای دیجیتال موارد استفاده از پایتون بسیار زیاد است. پایتون برای مصارف و اهداف مختلفی مثل ایجاد وب اپلیکیشن، برنامه‌نویسی دسکتاپ، برنامه‌نویسی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، به‌کار می‌رود و به بهترین نحو از پس انجام این امور برمی‌آید.
ساختار پایتون به صورت منظم و تمرکز اصلی آن بر روی خوانایی کدها است؛ به طوری که هر فردی بتواند کدها را بخواند و از هم تشخیص دهد. پشتیبانی پایتون از روش‌های برنامه‌نویسی مختلف باعث شده تا بتوان آن را در پروژه‌های بزرگ و حساس وارد کرد و با خاطری آسوده از آن کمک گرفت.

ترجمه کدهای پایتون به‌صورت خط به خط و توسط مفسر مخصوص آن انجام می‌شود. برای هر سیستم‌عامل مفسری جداگانه وجود دارد که کدهای پایتون را به زبان ماشین تبدیل می‌کنند و پس از آن نوبت به اجرای آن‌ها توسط مفسر می‌رسد.
پایتون و مفسر آن در اکثر توزیع‌های لینوکس وجود دارند و نیازی به اقدام خاصی برای شروع کدنویسی با پایتون نیست. علاوه بر این، فایل نصبی نسخه ویندوز و سیستم‌عامل مک را می‌توانید از وب‌سایت پایتون دانلود کنید. پروانه اختصاصی پایتون PSFL است که مجوزی شبیه به GPL دارد.

با تخفیفات نوروزی لیان به جامعه متخصصین پایتون بپیوندید:

چگونه با پایتون اس ام اس بفرستیم؟

طی سه مرحله ساده می‌توانید با استفاده از پایتون بمبر اس ام اس بسازید. مراحل ساخت اس ام اس با پایتون به شکل زیر است:

این راهنما با هر دو پایتون 2 و 3 کار می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که یکی از این دو نسخه را نصب کرده‌اید.

پیش از شروع به کار باید این ابزار‌ها را داشته باشید:

  • pip و virtualenv برای کنترل وابستگی به برنامه
  • یک حساب Twilio رایگان برای استفاده از API وب پیام کوتاه آنها
  • کتابخانه کمکی Twilio Python منبع باز، نسخه 6.0.0 یا بالاتر

مرحله 1: استفاده از Web API

برای سهولت و اطمینان بیشتر در ارسال پیام کوتاه از یک API وب استفاده خواهیم کرد. به وب‌سایت Twilio بروید و یک حساب آزمایشی رایگان فقط برای ارسال پیام‌های متنی بسازید.

حساب آزمایشی Twilio به شما این امکان را می‌دهد که پیام‌های متنی خود را به شماره‌تلفن معتبر ارسال کنید. وقتی می‌خواهید به هر شماره تلفنی در کشور خود یا سایر کشورها پیامک ارسال کنید، می‌توانید حساب خود را با خرید اشتراک ارتقا دهید.

پس از ثبت‌نام، یک شماره‌تلفن رایگان در کشور خود دریافت خواهید کرد. سپس می‌توانید بدون هیچ‌گونه پیکربندی‌ای از آن شماره‌تلفن برای ارسال پیام‌های متنی استفاده کنید. می‌توانید پیام‌های متنی نیز دریافت کنید، اما این کار نیاز به تغییر درخواست دارد.

حالا کتابخانه کمکی Twilio Python را نصب کنید. بهتر است از نسخه 6.0.0 یا بالاتر استفاده شود. پس از نصب کتابخانه helper می‌توانید با کد Python که ایجاد و اجرا می‌کنید، از آن استفاده نمایید.

مرحله 2: ایجاد کدهای دستوری

با استفاده از دستور python مفسر پایتون را در ترمینال روشن کنید یا یک فایل جدید به نام send_sms.py ایجاد کنید. اما اول باید اعتبار حساب خود را از کنسول Twilio بگیرید تا کد پایتون را به‌ حساب Twilio خود متصل کنید. برای این کار به کنسول Twilio بروید و حساب SID و اعتبارسنجی را در کد پایتون خود کپی کنید.
با استفاده از دستور from متدهای Twilio را به کار ببرید و کلاینت‌ها را برای استفاده از کتابخانه‌ها import کنید. در خط دوم کد یک متغیر به اسم client تعریف کنید و یک subject از نوع TwilioRestClient بسازید.

مرحله ۳: ارسال پیام کوتاه از پایتون

در مهم‌ترین خط کد با استفاده از متدهای پیام (message) و ساختن (creat) به متغیر کلاینت داده بدهید و از شماره خود (یعنی اولین شماره) یک پیام به کاربر (شماره دوم) با متن پیامی که در نظر گرفتید، ارسال کنید.
نکته‌ای که وجود دارد این است که این کتابخانه در کشور ما تحریم است و نمی‌توانید شماره‌های ایران را به کار ببرید. بنابراین باید از شماره‌های مجازی استفاده کنید. اگر قصد داشتید با شماره مجازی دست به این کار بزنید، باید اکانت یا شماره شارژ داشته باشید.

علاقمند به حوزه امنیت اطلاعات و آشنا به حوزه تست نفوذ
  • facebook
  • twitter
  • googleplus
  • linkedIn
  • flickr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *